Egy szemmozgást vizsgáló cég azt kutatta, hogy az új Timeline-on mit
és mennyi időig néznek a felhasználók. Érdekes eredményekre jutottak,
amelyek alapján többek között az is kiderült, hogy nagyobb hangsúlyt
kell fektetni a márka oldal borító fotójára, mint azt talán elsőre
gondolnánk - írja a Social Times.
A Social Times korábban, még a Facebook profil régi designjánál megmutatta annak
a kutatásnak az eredményét, amely azt vizsgálta, hogy vajon mit néznek
meg a felhasználók elsősorban a profil oldalakon. Ugyanezt a
vizsgáltatot most elvégezték az új Timeline-ra vonatkozóan is, és a két
eredményt összehasonlították.
Az új forma teljesen megváltoztatta a Facebook-élményt, így az EyeTrackShop
webkamera segítségével ismét vizsgálat alá vonta a felhasználókat, és
megállapították, hogy az emberek kevesebb időt fordítanak a falon lévő
posztokra és a hirdetésekre, sőt tovább nézegetik a márkák
borítófotóját, mint azok posztjait.
A Timeline-on kevésbé veszik észre a hirdetéseket. Timeline oldalon csupán a nézelődők 30-40%-a fordított figyelmet a hirdetésekre, míg a régi oldalon ez az arány 80% volt.
A borító fotó az új Facebook fal. A régi oldalaknál a
falon elhelyezett posztok álltak előtérben, most azonban fordult a
kocka és a felhasználók a borító képet nézik meg elsőként, illetve a
legtovább.
Egytől egyik, mindenki megnézi a borító fotót, ugyanakkor a
korábbinál kevesebben nézik meg a Timeline tartalmat. Az alany minden
esetben megnézte a bal és a jobb oszlopot, ám csak a hirdetések, a
navigációs gombok és a logó után. Tehát például a Dallas Cowboys oldala
esetében a nézelődők 100%-a szemügyre vette a borító fotót, míg a régi
profil képet csak 65% nézte meg anno. Azonban az új profil képet
mindössze 12% nézte meg, ezzel szemben az információs sávot 88%!
Sőt, kevesebb mint 0,5 másodpercre van szükség ahhoz, hogy elsőre
észrevegyék a borító fotót, a fal jobb oldalához pedig már 3,5
másodperc, a balhoz 5 másodperc kell.
Több figyelem irányul a lájkok számára. Érdekes
felfedezés, hogy miután a felső sávba költöztette a Facebook az olyan
információkat, mint a rajongók száma, az események, vagy az appok,
jobban megnézik őket, mint amikor még az oldalsávban voltak. Míg a
borítófotót átlag 6 másodpercig böngészik, addig az inforámciós sávot 3
másodpercig, ami igencsak kiemelkedő a többi elem szemlélődési-idejéhez
viszonyítva.
És végül arra is rámutattak a kutatás készítői, hogy nagyobb sikert
lehet elérni az olyan fotókkal, amelyeken emberek, arcok láthatóak,
hiszen ezeket tovább és jobban megvizsgálják a látogatók.
Forrás: Social Times/Mashable
Még több eye-tracking vizsgálati eredmény a Facebookról a Mashable oldalán (angolul).
1 megjegyzés:
az de komoly :O
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.