Oldalak

2009. febr. 12.

Vállalati blogok

Két érdekes kutatási eredmény a vállalati blogokkal kapcsolatban:

Amerikai marketing szakemberek néhány éve figyelemmel kísérik a Fortune 500-as vállalatok blogjait. A 2009. február 11-i adatok szerint ezen cégek 11,8%-a rendelkezik vállalati bloggal. Néhány ezek közül: Coca-Cola, Nike, Boeing, eBay a teljes lista megtekinthető itt.
(Fortune 500-as vállalatok: az Egyesült Államok ötszáz legnagyobb árbevételű nyílt részvénytársasága. A kutatás során vállalati blogokat a következő módon definiálták: aktív, nyilvános blog amelyet az adott cég dolgozói szerkesztenek a vállalatról és/vagy annak termékeiről.)

A Forrester Research 2008. második negyedévében egy online kutatás keretében azt vizsgálta, hogy egyes információ forrásokat mennyire tartják megbízhatónak a megkérdezettek. Az értékelt 18 információforrás közül a legkevésbé megbízhatónak a vállalati blogokat találták a válaszadók. Szám szerint azoknak, akik olvasnak vállalati blogot mindössze a 16%-a bízik bennük (5 fokú skálán 4-es és 5-ös értékek).

Megjegyzés: sajnos az nem képezte a vizsgálat tárgyát, hogy a vállalati weboldalakat mennyire tartják megbízhatónak a megkérdezettek, pedig szerintem érdekes lett volna összehasonlítani. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy a válaszadók a vállalattól kapott e-mail-t és a direct mail-t lényegesen pozitívabban értékelték a vállalati blognál (28%/25%). Némileg ellentmondásosnak tűnik az is, hogy a fogyasztói értékelést a második legmegbízhatóbbnak tartották a válaszadók, az ilyeneket olvasók 60%-a bízik bennük, míg ez az arány a személyes blogok esetében mindössze 18%. További részletek, és az információforrások (szerintem némiképp meglepő) rangsora itt olvasható.

http://www.socialtext.net/bizblogs/index.cgi, 2009.01.12.
http://pr.typepad.com/, 2009.01.12.
http://www.readwriteweb.com/archives/corporate_blogs_trust.php, 2009.01.12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.