Úgy tűnik sokak álma valóra válik, legalábbis ami a vásárlást illeti. A Magyarországon ősszel nyitó Sample Central üzletében pénz nélkül lehet vásárolni, a fogyasztó a véleményével fizet.
A Sample Central nevű üzlethálózat Európában először Magyarországon vezeti be a tesztvásárlói modellt. Az ötlet Ausztráliából származik, az első ilyen üzlet Tokióban nyílt meg 2007-ben. A magyar üzlet kora ősszel a Gozsdu "A" Udvarban nyílik (VI. ker. Király u. 13.).
A koncepció alapja a "tryvertising" szóból ered (try-kipróbálni, advertising-reklámozni), ami gyakorlatban annyit tesz, hogy a fogyasztók a vásárlás előtt kipróbálhatják, használhatják az adott termékeket, tesztelhetik azokat. A tesztáruház modelljének célja kettős: egyrészt lehetővé teszi a fogyasztók számára a termékek vásárlás előtti kipróbálását és megismerését ingyen; másrészt a Sample Central segíti a termékfejlesztőket, tervezőket és a gyártókat abban, hogy azonnali visszajelzést kapjanak a fogyasztóktól, hogy olyan termékeket fejleszthessenek és forgalmazhassanak, amelyekre valódi igény van.
A modell arra épül, hogy az üzletbe regiszrált klubtagok egy előzetes regisztrációs díj (1490 Ft) és egy éves tagdíj (4990 Ft) fejében az üzletből hazavihetnek magukkal bizonyos mennyiségű (itt ötöt) terméket (kozmetikumok, kozmetikai és háztartási cikkek, csomagolt élelmiszerek, italok, műszaki cikkek, kütyük), otthon kipróbálhatják azokat és meg is tarthatják, azonban amíg nem töltik ki a termékekkel kapcsolatos online-kérdőíveket, addig nem mehetnek vissza a boltba - azaz a véleményükkel fizetnek a termékért. Ezen kívül a tagok korlátlanul kipróbálhatják az üzletben kiállított technikai innovációkat, szolgáltatásokat is, ebben az esetben az üzlettérben elhelyezett terminálokon rögtön kipróbálás után is kitölthető a termékhez kapcsolódó kérdőív.
A cég weboldalán lehetőség van előregisztrációra, és részletesen bemutatják a koncepciót.
A rendszert nem a vásárlók tartják fent (nincsenek is vásárlók), hanem azok a cégek, amelyek a teszttermékek bemutatásáért, kiállítóhelyért és az azonnali, valamint a Sample Central kérdőívein beérkező információkért fizetnek. Arra épül, hogy a gyártók, forgalmazók visszajelzést kapjanak egy termék várható sikerére, erősségeire és gyengéire vonatkozóan. Így a fogyasztó véleménye, igénye a termékfejlesztés részévé válhat.
A magyar tesztáruház üzleti partnerei egyelőre nem ismertek, de a franchise-rendszer más üzleteiben olyan cégek termékei jelennek meg, mint például a Procter & Gamble, az Avon, a Nestlé, a Nivea, a Sara Lee, az Unilever, a Johnson & Johnson, a Kraft vagy a Reckitt Benckiser.
A tesztáruházba előre kell helyet foglalni, akár minden nap fel lehet keresni az üzletet (ha van hely), de naponta csak egyszer. A külföldi tapasztalatok alapján a gyakorlat azt mutatja, hogy eleinte hetente egyszer, később viszont havonta egyszer látogatnak el a tagok az üzletbe. A tesztelők nem termékmintákat vihetnek magukkal, hanem a polcokra kihelyezett normál értékű és méretű termékeket, melyeket meg is tarthatnak, azokat nem kell visszaadniuk. Vannak olyan termékek is az üzletben, amelyeket csak helyi kipróbálásra szántak, ezek azonban egyértelműen jelölve vannak.
A választék kéthetente megújul, ciklusonként kb. 40 termék és szolgáltatás mutatkozik be.
Forrás: kerativ.hu, marketinginfo.hu, samplecentral.hu, facebook.com/samplecentral.hungary
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.