Oldalak

2012. ápr. 25.

Sokan nem érzik jól magukat a munkahelyükön

A magyar munkavállalók bizonytalanok és munkahelyváltáson gondolkodnak, mutat rá a Kelly Services® éves felmérése.

A Kelly Global Workforce Index™ legújabb eredményei

Magyarország szerte sok munkavállaló érzi úgy, hogy már nem igazán kötődik a munkájához, és csak kevesebb, mint a felük tapasztal megbecsülést a munkaadók részéről, ugyanakkor több mint a felük számol be arról, hogy gyakran foglalkoztatja őket a kilépés gondolata – legalábbis a világ egyik vezető munkaerő-piaci megoldásokat nyújtó vállalatának számító Kelly Services® legújabb felmérésének eredményei szerint.

60 százaléknál is magasabb azok aránya, akiknek feltett szándéka, hogy egy éven belül új állás, másik munkahely után nézzenek.

- A munkavállalók korábban soha nem látott mértékű gazdasági zűrzavart tapasztalnak maguk körül, és ennek eredményeként jövőbeni karrier célkitűzéseiket illetően is elbizonytalanodnak. Ha a munkaadók nem képesek tartalmas munkát és folyamatos növekedési, fejlődési lehetőséget kínálni, számos munkavállaló érezheti úgy, hogy azzal szolgálja legjobban saját érdekeit, ha karrierjét illetően egyfajta folyamatos mozgásban marad – kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A megállapítások a Kelly Global Workforce Index (KGWI), a Kelly Services által évente elvégzett munkaerő-piaci felmérés legfrissebb eredményei. A felmérésben 30 ország majdnem 170.000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8.500 magyar munkavállaló.

A felmérés azt vizsgálja, milyen tényezők alapján értékelik a munkavállalók a potenciális munkáltatókat, kiknek a véleményét veszik figyelembe a karrierválasztásban, illetve mennyire használják a közösségi médiát munkahellyel kapcsolatos döntéseik meghozatalánál.

A felmérés magyarországi eredményeiből az alábbiak állapíthatók meg:

  • A munkaerőt alkotó legfontosabb korosztályok közül az ún. „X” generáció (a 31-48 éves korosztály) tagjai körében a legvalószínűbb a munkahelyváltás: 64 százalékuk tervezi, hogy egy éven belül új állás után néz. Összehasonlításul, az ún. „baby boomer” generáció (49-66 év) körében ez az arány 61 százalék, az ún. „Y” generáció (19-30 év) tagjai között pedig 58 százalék. Az ún. X-generációnál (a 30-47 éves korosztály) már 2009-ben is erősen megmutatkozott a váltás iránti igény, akkor az e korcsoportba tartozó válaszadók 63%-a tervezte, hogy egy éven belül új állás után néz.
  • A megkérdezettek fele állítja, hogy jól érzi magát a munkahelyén. Azonban mindössze 42%-uk érzi úgy, hogy elismerik munkáját.
  • A válaszadók kevesebb, mint fele (48 százalék) vallja, hogy jelenlegi munkája „tartalmas és valódi értelemmel bír” a számára. A válaszadók 61 százaléka számára az adja meg leginkább egy munka értelmét, tartalmát, ha lehetősége van rá, hogy „kiemelkedő teljesítményt nyújtson illetve fejlődjön” a szakterületén.
  • A 2010. elején végzett KGWI felmérésünk során arra a kérdésre, hogy mi az az egy dolog, ami még inkább erősítené egy munkavállalóban a cége iránti elkötelezettséget, a válaszadók 35 százaléka a „magasabb javadalmazást” jelölte meg, ezt követik a „változatosabb, nagyobb kihívással járó feladatok”, 24 százalékkal. 2012. elején arra a kérdésre, hogy mely tényező befolyásolná leginkább a döntésüket egy új állásajánlat elfogadásánál továbbra is jövedelem/juttatási csomag áll az első helyen 35%-kal, de egyre fontosabbá válik a munka és magánélet közti egyensúly megteremtése is a munkavállalók számára (31%), valamint a személyes fejlődés és előrelépési lehetőségek is meghatározóak (24%) a jövőbeni karrierdöntések során.
  • Ugyanúgy a 2010-es kérdőív alapján a „baby boomer” generáció képviselőinek 32 százaléka a munkahelyválasztás illetve –váltás szempontjából „nagyon fontosnak” ítélte az adott vállalat jó hírét, míg az „Y” generáció tagjai körében ez az arány csak 22 százalék volt. 2012-es felmérésünkből kiderül, hogy korosztályra való tekintet nélkül a vállalati márka ismertsége (53%), a munkahely elhelyezkedése (55%) és a rugalmas munkafeltételek (52%) a leginkább befolyásoló tényezők a jövőbeni munkahely/munkáltató megválasztásakor.
  • A résztvevők majdnem fele (46 százalék) használja a közösségi média eszközeit munkahelyválasztással, karrierrel kapcsolatos döntései során.

- Láthatóan sokan nem érzik jól magukat a munkahelyükön, és aktívan keresik az új lehetőségeket. Mások többé-kevésbé elégedettek ugyan, de őket is hajtja az erősebb kötődés és a tartalmasabb munka utáni vágy, és készek rá, hogy felálljanak, ha ezt egy adott helyzetben nem találják meg – tette hozzá Jónás Anikó.

Forrás: http://www.kellyservices.hu/HU/A-magyar-munkavallalok-bizonytalanok-es-munkahelyvaltason-gondolkodnak/


A Kelly Global Workforce Index™  2010-es kutatásának eredményei: ITT 
2011-es és korábbi évek kutatási eredmények a cég oldalán: ITT


A Kelly Global Workforce Index™
A Kelly Global Workforce Index egy évente készülő felmérés, ami a munkával és a munkahellyel kapcsolatos elképzeléseket, véleményeket vizsgálja generációs szempontból. A 2011 végén készült felmérés mintegy 170.000 munkavállaló válaszait gyűjtötte össze az amerikai kontinensről, az ún. APAC államokból (Ázsia, a csendes-óceáni térség, Ausztrália és Kína), valamint az ún. EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) országaiból. Az eredmények 2012 során folyamatosan jelennek meg olyan változatos témákban, mint például a munkaerő megtartása, a közösségi média és a nagymértékben virtuális munkahely. Az aktuális témakörrel kapcsolatos megállapítások a http://www.kellyservices.hu oldalon olvashatók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.