Kíváncsiak voltak, mennyire vannak jelen a magyarok a közösségi oldalakon, ezért megkeresték a különböző hálózatok illetékeseit, hogy adatokat kérjenek tőlük. Ahonnan nem kaptak hivatalos információt, ott a Google Hirdetéstervezőjét hívták segítségül.
Hivatalosan, a Facebook-on 3,965,100 aktív magyar felhasználó van, azaz ennyien jelentkeztek be egy hónapban. Második helyre a Youtube került, ahol nagyjából 4,2 millió aktív magyar felhasználó van jelen. A Google sajtórészlege elzárkózott az országspecifikus adatok közlésétől, de továbbították a Gemius kutatását, miszerint hazánkból 2,7 millió egyedi látogató van a 18-49-es korcsoportban. Tehát a teljes lakosságra nézve a 4,2 millió reális adatnak tűnik tekintettel arra, hogy a Google Hirdetéstervezője nem az oldalak analitikája alapján működik, hanem a sütik elhelyezése alapján becsüli a forgalmakat. Harmadik helyen tartja magát az iwiw, már amennyiben összevethető a Youtube-bal. Az oldal ügyvezetőjétől, Kovács Gergelytől azt az információt kapták, hogy 4,6 millió regisztrált magyar felhasználójuk van, és ezekből 2,25 millió aktív. A Google grafikonjai szerint folyamatos csökkenést mutat bejelentkezések száma.
Meglepő adatok: Netlog, Badoo
Meglepő lehet a Netlog hivatalosan küldött 1,32 milliós regisztrált magyar felhasználóra küldött száma, ahogyan a Hírdetéstervező által 510 ezerre becsült aktív magyar badoo-s bázis is. A Badoo egyébként bár országunkra vonatkozó adatokat nem kívánt biztosítani, elküldte, hogy a világon 153 millió felhasználóval rendelkezik összesen. Így tett a Twitter is, akiknek világszinten 140 millió felhasználójuk van. Az Instagramnál olyan alacsony a felhasználók száma, hogy a Hirdetéstervező meg sem jeleníti, a Pinterest pedig nem adta meg a kért információkat, ahogyan a Google Plus sem. Érdekességként feltűnt, hogy a Hirdetéstervezőben minden Google domainhoz tartozó adat le van tiltva. A Facebook és a LinkedIn adatait a Social Times oldalán lehet követni heti frissítéssel, az adatokat a két rendszer hirdetéskezelő felülete biztosítja. Ezt kihasználva megnézhették, hogy a Google becslései igen pontosak, hiszen 10+ százalékban térnek el a pontos adatoktól.
Magyar adatok
Hivatalos adatok | Google Hirdetéstervező | ||||
# | Site | Összes felhasználó | Aktív felhasználók | Aktív felhasználók | Átl. eltöltött idő |
1 | - | 3 965 100 | 4,7 millió | 21:10 | |
2 | Youtube | - | - | 4,2 millió | 15:40 |
3 | iwiw | 4,6 millió | 2,25 millió | 2,4 millió | 08:40 |
4 | Wikipedia | - | - | 1,8 millió | 06:40 |
5 | Badoo | - | - | 510 ezer | 14:20 |
6 | - | - | 320 ezer | 08:00 | |
7 | Netlog | 1,32 millió | - | 320 ezer | 11:50 |
8 | Tumblr | - | - | 240 ezer | 12:00 |
9 | - | 233 871 | 200 ezer | 07:20 | |
10 | Flickr | - | - | 200 ezer | 06:40 |
11 | - | - | 69 ezer | 09:40 | |
12 | Foursquare | - | - | 33 ezer | 06:00 |
13 | Google + | - | - | - | - |
14 | - | - | - | - |
A táblázat a hivatalos és a Hirdetésszervezőből kinyert adatokat egyaránt tartalmazza. Megjelenik benne az összes regisztrált felhasználó, valamint a havonta aktív felhasználók száma, és az, hogy átlagosan hány percet töltenek a magyarok az oldalakon. A sorrendet a Hirdetéstervező havonta aktív felhasználókra vonatkozó adatai alapján állították fel. Ezek az adatok 2012 májusra vonatkoznak.
Nemzetközi adatok
A magyar adatok mellett viszonyításként fontosnak találták megnézni a külföldi adatokat is. Itt a havi bejelentkezések, az egyedi látogatók, és az oldalletöltések száma látható a következő táblázatban.
# | Site | Havi bejelentkezések száma | Havi egyedi látogatók | Oldalletöltések |
1 | 4,9 milliárd | 980 millió | 910 milliárd | |
2 | Youtube | 3,6 milliárd | 870 millió | 110 milliárd |
3 | iwiw | - | - | - |
4 | Wikipedia | 1,2 milliárd | 410 millió | 7,1 milliárd |
5 | Badoo | 120 millió | 45 millió | 5,8 milliárd |
6 | 490 millió | 170 millió | 10 milliárd | |
7 | Netlog | 26 millió | 12 millió | 890 millió |
8 | Tumblr | 150 millió | 50 millió | 18 milliárd |
9 | 250 millió | 97 millió | 2,7 milliárd | |
10 | Flickr | 120 millió | 49 millió | 1,5 milliárd |
11 | 110 millió | 37 millió | 1,9 milliárd | |
12 | Foursquare | 18 millió | 7,5 millió | 61 millió |
13 | Google + | - | - | - |
14 | - | 1,8 millió | 13 millió |
Itt a Hirdetéstervező becsléseire támaszkodtak. Minden forgalomstatisztikai adat, amit a Google Hirdetéstervezőből nyertek, becsléssel jön létre, a Google hivatalos közlése alapján. A havi egyedi látogatószám azon személyek ismétlődést nem tartalmazó becsült száma, akik felkeresnek egy webhelyet egy adott hónapban.
Forrás: Social Times, az adatok a cégek közleményéből, illetve a Google Ad Planner rendszerből származnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.