A Social Selling University érdekes elemzést és infografikát készített arról,
mennyi hamis twitterező van, és ezekkel hogyan "bizniszelnek". (Az ábra angol nyelvű, ay szöveges összefoglalót magyarul, ld. lentebb)
Forrás, infografika: Social Selling Software – InsideView.com
A Twitternek több mint 500 millió regisztrált felhasználója van, ebből
mindössze nagyjából 140 millió aktív. Rengeteg olyan felhasználó
létezik, aki bekövetett néhány embert, csiripelt párat, majd inaktív
lett. Mellettük pedig sok olyan hamis, vagy "fake" falhasználó is van,
melyeket a követőszám növelésére hoztak
létre.
A politikusok, hírességek elképesztő számú követővel
rendelkeznek, de ahogy az infografikán is látható, ezeknek csak a kisebb
százaléka aktív felhasználó (zöld színnel jelölve a valós, narancssárgával az inaktív, pirossal a hamis felhasználók).
Bárki
megteheti, hogy vásárolt magának hamis felhasználókat, hogy a követői
számának gyors növekedését így megtámogassa. A követőkkel üzletelők az
eBay-en is kínálják szolgáltatásukat, vagy ha beírjuk a Google-be, hogy
Twitter felhasználókat vennék,
számos találat közül válogathatunk. Az árak széles skálán mozognak,
átlagosan 1000 hamis felhasználó 18 dollárba kerül. Természetesen
az összeg úgy kúszik felfelé, mint a minőség. Egy drágább felhasználói
csomagnál már alig lehet megállapítani a twitterezőkről, hogy azok nem
igaziak. A hitelesség érdekében a szolgáltatók bekövetnek random
felhasználókat, hírességeket, és olykor csiripelnek is.
Az előre gyártott Twitter profilokkal való kereskedés virágzó
üzletág, hiszen egy márka, vagy személy népszerűségét jól mutatja az,
hogy mennyi követője van. Ha
egy fake felhasználókkal kereskedő cég legalább 20 ezer hamis fiókot
kezel, akkor akár napi 800 dollárt is kereshet.
A
hamis felhasználókat vásárlók 53%-a 4000-26000 követővel
rendelkezik.
Hamis accountokat előszeretettel vásárolnak politikusok is, például
gyanús, hogy Mitt Romney követőinek száma júlisban egyetlen nap alatt
17%-kal nőtt. Elemzők megnézték, hogy az új követőknél 5-ből 4
felhasználó kevesebb mint három hónapja regisztrált és ezek közül 4-ből
egy sosem tweetelt. Felltételezhetően ezek pénzért vett követők.
Forrás, szöveg: socialtimes.hu alapján
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.