Oldalak

2012. okt. 25.

A marketinges rosszabb a politikusnál

A kreativ.hu cikkében egy a marketingesek megítéléséről szóló kutatás eredményét ismertette - a válaszadókban kialakult kép nem éppen hízelgő a szakmára nézve.

Az Adobe ezerfős mintán végzett kutatást az Edelman Berland kutatócég segítségével, amiben arra keresték a választ, mennyire értékelik az emberek (és maguk az érintettek) a marketingesek és a reklámszakemberek munkáját - írja az Advertising Age. A megkérdezettek háromnegyede 18 év feletti fogyasztó, a maradék pedig a fent említett szakmákban dolgozó szakember.

A válaszadók túlnyomó többsége úgy gondolja, a marketing nagyon fontos az üzlet szempontjából, és hatékonyságát sem vitatják: 90 százalékuk tartja úgy, hogy stratégiai fontossága van, ugyancsak 90 százalék szerint pedig elsőrendű fontosságú.
A probléma azonban akkor kezdődik, amikor a marketing társadalmi hasznosságáról kérdezték a résztvevőket, ugyanis csak 13 százalék gondolta úgy, hogy a marketing nyújt valamit a közösségnek. Az eredmény annak tükrében még lehangolóbb, hogy a bankár- (32 százalék) és a politikusi pályát (18 százalék) is hasznosabbnak tartják, mint a marketinget, ami a színészi pályával van egy szinten ezen a téren. Az egyetlen munkakör, ami még a marketingesnél is alacsonyabb presztízzsel bír, a pr-szakemberé, esetükben 11 százalék, a már említett szakmabelieknek pedig 35 százaléka gondolta úgy, hogy társadalmilag értékes munkáról van szó.

Forrás: Advertising Age/kreativ.hu

Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.