Se szeri, se száma az amerikai elnökválasztással kapcsolatos elemzéseknek, kutatásoknak, grafikonoknak, infografikáknak. Az rbb Public Relations megközelítése viszont nem tartozik az átlagosok közé. Infografikájukon az látható, hogy az Obamával, illetve Romneyval szimpatizáló amerikaiak, hogyan viszonyulnak egyes márkákhoz.
A kutatók a márkák egy speciális csoportját vizsgálták, amiket "Breakout Brands"-eknek (kb. Kimagasló Márkák) neveztek el. Ezek röviden összefoglalva olyan márkák, amelyek a fogyasztókra, a fogyasztói igényekre fókuszálnak, nem pedig a konkurensekkel való versenyre; fontos számukra a vásárlók érzelmi kötődése, és persze innovatívak is. Részletesebben a Breakout Brand stratégiáról ITT lehet olvasni (angolul).
Az rbb egész pontosan azt ábrázolta, hogy az elnökjelöltek szavazói közül hány százalék kedveli jobban a vizsgált márkákat. A kék nyilak jelzik azokat a márkát, amelyeket Obama támogatói kedvelnek jobban, a piros nyilak pedig azokat, amelyeket Romney támogatói favorizálnak inkább. Szürke nyilakat rendeltek a kutatók azokhoz a márkákhoz, melynek megítélésében nem volt jelentős különbség a két oldal véleménye közt.
Néhány eredményt kiemelek:
Az Obama szimpatizánsok között 18 százalékponttal magasabb azok aránya, akik kedvelik a Googlet, 9 százalékponttal pedig akik a Volkswagent.
Romney támogatóinak körében lényegesen népszerűbb a Walmart, a Caterpillar, és a McDonald's. Sorban 30, 21 és 15 százalékponttal több körükben, akik pozitívan viszonyulnak ezekhez.
Nagyjából ugyanannyira népszerű a két táborban pl. a Microsoft és az Apple vagy a Singapore Airlines.
Forrás: rbbdigitalpark.com
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.