A Pew Research Center kutatói azt vizsgálták, hogy a hagyományos médiában, illetve a közösségi médiában (Facebook, Twitter) milyen hangnemben szóltak az amerikai elnökjelöltekről.
Mindkét esetben a negatív megközelítés dominált. Romney-ról jellemzően valamivel kevesebb pozitív és lényegesen több negatív hangvételű tudósítás, beszélgetés szólt, mint Obamáról. Az elnökjelöltekkel szemben a legkritikusabbak a Facebook felhasználók voltak.
Az alábbi diagramon az látható, hogy az egyes média típusokban a híradások/beszélgetések, bejegyzések hány százaléka volt pozitív, illetve negatív hangvételű Obama és Romney esetében augusztus 27 és október 21 között.
Forrás: http://www.statista.com/topics/893/2012-election/chart/698/tone-of-pre-election-coverage-of-presidential-candidates-2012/
A Pew Research által készített ábrák ITT megtekinthetőek. Ezek közül a 2008-as és 2012-es választások összehasonlítása látható a lenti diagramon. Obamával kapcsolatban 2008-ban sokkal több (közel kétszer annyi) pozitívumot közölt a hagyományos média, mint 2012-ben, a negatív híradások aránya viszont közel azonos volt. Obama republikánus kihívóinak esetében (2008 McCain, 2012 Romney) a pozitív megközelítésű hírek aránya közel azonos volt mindkét választáskor (és kevesebb mint a demokrata jelölt esetében), ugyanakkor McCain-t lényegesen rosszabbnak látta/láttatta a hagyományos média, mint Romney-t.
Forrás: http://features.journalism.org/2012/11/02/tone-of-campaign-coverage-2012/pej_12-11-02_campaincoverage_6/
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.