A Campalyst a 250 legnagyobb internetes kereskedő közösségi médiában való megjelenéséről készített egy infografikát (ld. lentebb). (Az eredeti ábra 2012 májusában készült, de ezt frissítették 2012. 3. negyedévében. A két időszak között jelentősen változtak a Pinterest-re vonatkozó adatok.)
Néhány adat az ábráról:
Azon internetes kereskedőknek, melyeknek legalább egy márka oldala vagy csatornája van a közösségi oldalakon 97%-a van jelen a Facebookon. Mindössze egy százalékponttal kevesebb azok aránya, akik rendelkeznek Twitter-fiókkal, a YouTubon pedig 10-ből 9 kereskedőnek van csatornája.
A Pinteresten 78%-uk, a Google+ oldalon pedig 73%-uk található meg.
A követők (követők, rajongók, lájkolók, feliratkozók) számát tekintve toronymagasan a Facebook vezet, a 250 legnagyobb e-kereskedőnek átlag több, mint egymillió-kétszázezer rajongója van (1206891). A Twitteren már csak átlag 77615-en követik ezeket a cégeket, a Google+ esetében 57052-en, a Pinteresten 50788-an, míg a YouTubon mindössze 5982-en.
Még a TOP 250-ben is széles skálán mozog az egyes kereskedők/márkák követőinek aránya. A Facebookon például a legtöbbek által lájkolt 10 oldal rajongóinak száma a 14 milliót közelíti a 11-250. helyen található oldalak esetében ez a szám nem éri el a 700 ezret sem.
Több mint egy millió követője van - a 250 oldal közül - 51-nek a Facebookon, 4-nek a Google+ -on, 3-3-nak a Twitteren és a Pinteresten.
A Facebookon a legtöbb rajongója, több mint 22 millió a Walmart-nak van, a YouTubon pedig a Nike csatornája a legkedveltebb (közel 322 ezer feliratkozó).
A Nike és a Victoria's Secret a TOP5 között szerepel 3 közösségi oldalon is: Facebook, Twitter, YouTube, valamint a Sephora is háromszor került a TOP5-be: Twitter, YouTube, Pinterest.
Forrás: http://blog.campalyst.com/2012/11/28/top-250-internet-retailers-on-social-media-q3-2012-update/#more-1089
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.