"A fogyasztók lojálisak bizonyos termékekkel kapcsolatban, de az, hogy hol tudják megvásárolni, mindegy nekik. Ezért a Tescónál azt a célt tűzték ki, hogy vásárlóiknak személyesebb vásárlási élményt nyújtsanak.”
A német Die Zeit című hetilap a Tesco példáján mutatta be a Big Data alkalmazásának egy lehetőségét - a hírről az Élelmiszer Online számolt be. Az írásban - többek közt - vizionálták, hogy miképp fogunk vásárolni a közeljövőben.
Hétfőn kora este, negyed hétkor kezdődik a sztori. Billy Data a munkahelyéről hazafelé tart. Mint minden este, ugyanannál a jelzőlámpánál torlódik össze a forgalom, egészen közel a Tesco üzlethez. És mint minden este, Billy Data vár egy SMS-t a szupermarkettől. Mobilja vibrálni kezd a zakója zsebében. „Jó estét, Billy! – írja a Tesco. – Remélhetően jó napja volt. Vacsorához szeretnénk ma az extra csípős szalámis pizzánkra egy különleges ajánlatot tenni. Friss salátával és egy üveg ausztrál shiraz borral együtt. Mindezt 12,89-ért.”
Billy Data a valóságban nem létezik. Ő a közeljövő szupermarketjének vásárlója. De azt, hogy Billy Data milyen módon vásárol majd a jövőben, már ma elemzik a brit szupermarketlánc jövőkutató laboratóriumában.
Billy Data a valóságban nem létezik. Ő a közeljövő szupermarketjének vásárlója. De azt, hogy Billy Data milyen módon vásárol majd a jövőben, már ma elemzik a brit szupermarketlánc jövőkutató laboratóriumában.
A Tesco már tudta, hogy az egyedülálló férfi legszívesebben készételeket vesz, miközben szigorúan odafigyel a biotermék megjelölés mellett azok származási helyére is. Két nappal korábban Facebook-oldalára azt írta, hogy az ausztráliai shirazt különösen kedveli, és mivel a Tesco ismeri a GPS-pozícióját is, a testreszabott ajánlat pont jókor érkezik. S miközben Billyt okostelefonja a szupermarketben közvetlenül a biopizzához vezeti, kap egy újabb SMS-t. „Otthonában a mosópor feltételezhetően fogytán van. Megengedi, hogy felhívjuk figyelmét aktuális akciónkra?”
Ez a jövő, amelyről Philip Clarke, a Tesco elnök-vezérigazgatója azt mondja, hogy néhány év múlva valósággá válik. Összességében Clarke szerint a digitális adatok özönének kiértékelése, amit Big Data néven emlegetnek, „az internetkorszak egyik legnagyobb sikere”.
Ez a jövő, amelyről Philip Clarke, a Tesco elnök-vezérigazgatója azt mondja, hogy néhány év múlva valósággá válik. Összességében Clarke szerint a digitális adatok özönének kiértékelése, amit Big Data néven emlegetnek, „az internetkorszak egyik legnagyobb sikere”.
A cikkben kitérnek arra is, hogy bár a szakemberek régóta képesek voltak arra, hogy különböző árucikkek között összefüggést lássanak, de az átlagosan 50 ezer cikkelem mindegyikét, amely egy nagy szuper- vagy hipermarket polcain kínálja magát, már nem lehet szoftver nélkül áttekinteni. Ez csak a Big Data révén működik.
Forrás: zipp.hu/Élelmiszer OnlineA Big Dataáról még ld. ITT.
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
További kutatási eredmények, érdekességek Magyarországról és a világról a ZIPP.hu-n
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.