Korántsem jutott még túl a válságos időszakon az Európai Unió
gépjárműpiaca. Az újautó-értékesítések 2013. első negyedévében 9,8
százalékkal zuhantak: a tavalyi hasonló időszak 3,31 millió darabos
eladása után csupán 2,99 millió jármű talált gazdára.
Ami a márkák versenyét illeti, az uniós felvevőpiac éllovasainak zöme
az első negyedévben képtelen volt növekedni. A darabszám alapján a 10
legnagyobb – együttesen csaknem kétharmados piaci részesedésű – szereplő
közül mindössze két luxusmárka, a BMV és a Mercedes tudta bővíteni
eladásait, miközben öt versenytársnak – köztük a toronymagasan
piacvezető Volkswagennek – kétszámjegyű zuhanással kellett szembesülnie.
Az
európai autófront gyengélkedése mögött szakértők szerint elsősorban
makrogazdasági problémák állnak. Erre utal az is, hogy a kilábalásban
előrébb járó Egyesült Államokban az autóértékesítés folyamatosan
növekszik, s immár a válság előtti szintre kapaszkodott vissza.
Forrás és további részletek: http://ado.hu/rovatok/cegvilag/gyaszos-negyedev-az-europai-autopiacon-infografika
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
További kutatási eredmények, érdekességek Magyarországról és a világról a ZIPP.hu-n
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.