A SocialDaily Facebook Statistics nevű analitikai rendszere, minden eddigi facebookos statisztikai eszköznél átfogóbb, ugyanakkor közérthetőbb képet ad 240 ország 1,2 milliárd felhasználójának magatartásáról.
A SocialDaily Facebook Statistics napi rendszerességgel dolgozza fel a Facebook szervereiről érkező adatokat, hogy azokat mindenki számára is érthető, emészthető formában tudják prezentálni. Nem száraz, unalmas számadatokra kell itt gondolni, hiszen a statisztikáik már nem merülnek ki az alapadatokban, hanem már azt is tudják, hogy ki hova tervezi a nyaralását, melyik ország lakói szeretik a leginkább a röviditalokat, vagy éppen hogy hol vallja be a legtöbb ember, hogy izgatja a fantáziáját a három- vagy többszereplős szex. A nemzetközi statisztikák itt, a magyar adatok pedig itt érhetők el.
Pár izgalmas adat a statisztikákból:
A legtöbb felhasználót nem meglepő módon az Egyesült Államok számlálja,
ugyanakkor a penetráció (a facebookozók aránya a teljes lakossághoz
képest) az Egyesült Arab Emirátusokban a legmagasabb: itt a felhasználók
86,56 százaléka használja az oldalt. A penetrációs ranglétrát
természetesen Észak-Korea zárja, itt csupán a lakosság 0,03 százaléka
(vélhetően a politikai vezetés) facebookozik.
A mobilpenetrációnál már nem csak a mobiloperációs rendszerek arányát
láthatjuk, hanem teljesen egyedülálló módon készüléktípusra és gyártóra
is bonthatva is. Azt láthatjuk, hogy a legtöbb androidos
facebookozó valamilyen Samsung készüléket használ, míg az iOS-nél az
iPhone 5 tűnik a legnépszerűbb eszköznek.
Az androidosok aránya top3:
Mianmar (84,32%)
Dél-Korea (74,83%)
Szlovákia (72,89%)
Az Apple felhasználók aránya top3:
Mashall-szigetek (45,52%)
Dánia (43,16%)
Ausztrália (42,69%)
Mianmar (84,32%)
Dél-Korea (74,83%)
Szlovákia (72,89%)
Az Apple felhasználók aránya top3:
Mashall-szigetek (45,52%)
Dánia (43,16%)
Ausztrália (42,69%)
A foglalt felhasználók 47,68 százaléka kapcsolatban él, 8,06 százaléka
el van jegyezve, 44,26 százalékuk pedig házas. A legtöbb párkapcsolatban
élő usert a Szent Márton szigeteken, (81,82%) a legtöbb szinglit pedig
Sierra Leonében (36,23%) találjuk.
A SocialDaily Facebook Statistics a világon elsőként megmutatja a felhasználók szexuális beállítottságát is. A nemi identitásukról nyilatkozó férfi felhasználók 2,16 százaléka homoszexuálisnak, 7,15 százalék biszexuálisnak vallja magát. A nők 2,38 százaléka leszbikusnak, 6,10 százaléka pedig biszexuálisnak vallja magát. A heteroszexuális férfiak aránya Jamaicában, a nők aránya Indonéziában a legmagasabb.
669 360 facebookozó nem rejti véka alá, hogy kifejezetten foglalkoztatja a három fős szex, míg 797 080 felhasználót érdekel a több szereplős szex.
A felhasználók facebookos aktivitásából azt láthatjuk, hogy 215 257
680-an rendszeresen utaznak, (ebből 3 748 060-an üzleti céllal) a
legnépszerűbb úticélnak pedig Brazília bizonyul.
A facebookozók körében egyértelműen a foci a legnépszerűbb sport, a
dobogó második helyére a kosárlabda, a harmadikra pedig a baseball
került.
Átfogó adataok vannak az étkezési szokásokról is: a facebookos aktivitás alapján a felhasználók 2,91 százaléka (35 700 360 fő) érdeklődik a vegetáriánus vagy a vegán konyha iránt. A legnépszerűbbnek a legtöbb országban az olasz konyha bizonyul, a pizzánál azonban csak egy ételtípus volt népszerűbb, ez pedig a csokoládé.
Az egész világ felhasználóinak 22,05 százaléka érdeklődik az alkoholos
italok iránt, ezen belül pedig a sör bizonyult a legnépszerűbbnek, ezt
követi a bor illetve a röviditalok. Érdekesség, hogy a facebookos
aktivitásuk alapján az osztákok csak a 30., míg a németek a 72. helyet
szerezték meg a sörivó listán.
A felhasználók 32,12 százaléka tekinthető állatbarátnak az aktivitásuk alapján. Ahhoz képest, hogy az internetet úgy összességében a macskák uralják, addig a Facebookon a kutyások vannak túlsúlyban.
- Kutyabarátok (10,38%)
- Macskabarátok (7,12%)
- Halkedvelők (4,54%)
511 881 200 olvasási szokásaiból kiindulva még mindig a papíralapú könyvek a legnépszerűbbek,
Japánban azonban a felhasználók 72,73 százaléka mégis az elektronikus formátum mellett tette le a voksát. 46 564 540 felhasználó kacérkodik az írással is.
Japánban azonban a felhasználók 72,73 százaléka mégis az elektronikus formátum mellett tette le a voksát. 46 564 540 felhasználó kacérkodik az írással is.
Ki és mit nyer ezekkel az adatokkal?
"A SocialDaily hozzáférést kapott a Facebook hirdetési szerveréhez. A legtöbb cég hirdetésoptimalizáló eszközt fejlesztett a szerveren található adatmátrix alapján, mi azonban úgy ítéltük meg a helyzetet, hogy a magyar piac ehhez túlságosan szűk, a szakma információéhsége azonban mindmáig kielégítetlen. Még sehol a világon nem készült olyan átfogó, mindenki számára hozzáférhető analitikai eszköz, amely ezekből az információkból építkezne, holott igény lenne rá. Az All Facebook és a Socialbakers ugyan előrukkoltak a maguk statisztikai eszközeivel, de ezek korlátozottak, fizetősek és csak a legalapvetőbb adatokat tartalmazzák; a SocialDaily Facebook Statistics ezzel szemben 50 különböző diagramon mutatja meg, mi az, ami valóban foglalkoztatja a felhasználókat. A fejlesztés különösen hasznos lehet a piaci szereplőknek, a social media szakembereknek és az újságíróknak, hiszen áttekintést ad és segít feltérképezni az uralkodó tendenciákat." – Radisics Milán, a SocialDaily alapítója
Mit olvashatunk ki ezekből az adatokból?
"Az volt az alapötlet, hogy előre beállítunk bizonyos szempontokat; például életkor, végzettség, különböző érdeklődési körök, majd a Facebook Ads API-n keresztül lekérdezzük az erre a célcsoportra feladott hirdetés potenciális célközönségét (estimated reach). Mindezt a Facebookon targetálható 240 országra, napi frissítéssel.
Fontos megjegyezni, hogy a megjelenített számok nem valós idejűek. A Facebook időről időre újra "hasheli" a targetálható csoportokat, viszont ezek a frissítések nem egyszerre történnek meg minden csoportnál, napok, de akár több hét is eltelhet a csoportok frissítése között. A késleltetés eredményeképp előfordulhat például az, hogy egy adott ország férfi és női Facebook felhasználóinak száma összesen több vagy kevesebb, mint az ország összes felhasználója. A pontatlanság másik forrása pedig, hogy a rendszer nem teljesen egzakt számokat ad; minden érték kerekített. Minél kisebb a célcsoport, annál jobban csökken a kerekítés mértéke, így a legapróbb célcsoport mérete is legalább 20 fő lesz, de a méret növekedésével a kerekítés eltolódik a százas-ezres nagyságrend felé." – Pető Mátyás, a SocialDaily vezető fejlesztője
Az egyes grafikonok beágyazhatóak cikkekbe, blogbejegyzésekbe, előadásokba.
A statisztika elérhető angol nyelven is.
Forrás: SocialDaily Magyarország
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
További kutatási eredmények, érdekességek Magyarországról és a világról a ZIPP.hu-n
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.