Egy 2013-ban készült Eurobarométer
felmérés azt vizsgálta, hogy 2007
óta milyen tendenciák mutathatók ki az európai országok
kultúrafogyasztásában.
Általánosságban egyre kevesebb időt
töltünk kulturális tevékenységgel – legyen az akár színdarab vagy
tévéműsor, olvasás vagy épp fellépés a helyi tánccsoporttal/énekkarral. Különösen jelentősen visszaesett a magyarok kulturális
aktivitása. Magyarországon az elmúlt hét évben közel duplájára, 54
százalékra emelkedett azok aránya, akik soha, nem vagy alig vesznek
részt kulturális programokban. Ez az arány egyedül Romániában és
Görögországban magasabb (a lista másik végén az aktív Skandináv és a
Benelux-államok állnak.)
A felmérés szerint a legnépszerűbb
kulturális tevékenység a tévén és rádión keresztüli művelődés. Az
emberek mintegy háromnegyede jelölte meg, hogy az elmúlt egy évben
hallgatott vagy nézett kulturális programot, és mintegy kétharmada
olvasott legalább egy könyvet a legutóbbi 12 hónapban. A passzivitásra a
megkérdezettek legfőbb indoka általában az volt, hogy nem érdeklik őket
hasonló programok, nincs rá idejük vagy nem telik rá – Magyarországon
ez utóbbi volt a leggyakrabban elhangzó érv. A felmérés szerint az
európaiak több mint fele használja kulturális tevékenységre az
internetet: olvas híreket, keres kulturális információkat, hallgat zenét
vagy rádiót online.
A Eurobarometer legfontosabb megállapításait az
Európai Bizottság Magyarországi Képviseletének infógrafikái foglalják
össze:
© Európai Unió, 1995-2014
Forrás és további részletek: http://europapont.blog.hu/2013/12/13/kevesebb_a_kulturara
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
További kutatási eredmények, érdekességek Magyarországról és a világról a ZIPP.hu-n
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.