A világ leggazdagabb országai (2014) Gyerekvállalás az EU országaiban: szabadságok és járandóságok - infografika Infografika a 0-8 éves gyermekek médiafogyasztási szokásairól Mámor és Instagram - infografika

Megosztás

2012. máj. 11.

Esettanulmány: Facebook-élmény vizsgálata EyeTrackShop (szemmozgást követő) webkamera segítségével

Egy szemmozgást vizsgáló cég azt kutatta, hogy az új Timeline-on mit és mennyi időig néznek a felhasználók. Érdekes eredményekre jutottak, amelyek alapján többek között az is kiderült, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a márka oldal borító fotójára, mint azt  talán elsőre gondolnánk - írja a Social Times.

A Social Times korábban, még a Facebook profil régi designjánál megmutatta annak a kutatásnak az eredményét, amely azt vizsgálta, hogy vajon mit néznek meg a felhasználók elsősorban a profil oldalakon. Ugyanezt a vizsgáltatot most elvégezték az új Timeline-ra vonatkozóan is, és a két eredményt összehasonlították.

Az új forma teljesen megváltoztatta a Facebook-élményt, így az EyeTrackShop webkamera segítségével ismét vizsgálat alá vonta a felhasználókat, és megállapították, hogy az emberek kevesebb időt fordítanak a falon lévő posztokra és a hirdetésekre, sőt tovább nézegetik a márkák borítófotóját, mint azok posztjait.


A Timeline-on kevésbé veszik észre a hirdetéseket. Timeline oldalon csupán a nézelődők 30-40%-a fordított figyelmet a hirdetésekre, míg a régi oldalon ez az arány 80% volt.
A borító fotó az új Facebook fal. A régi oldalaknál a falon elhelyezett posztok álltak előtérben, most azonban fordult a kocka és a felhasználók a borító képet nézik meg elsőként, illetve a legtovább.

Egytől egyik, mindenki megnézi a borító fotót, ugyanakkor a korábbinál kevesebben nézik meg a Timeline tartalmat. Az alany minden esetben megnézte a bal és a jobb oszlopot, ám csak a hirdetések, a navigációs gombok és a logó után. Tehát például a Dallas Cowboys oldala esetében a nézelődők 100%-a szemügyre vette a borító fotót, míg a régi profil képet csak 65% nézte meg anno. Azonban az új profil képet mindössze 12% nézte meg, ezzel szemben az információs sávot 88%!

Sőt, kevesebb mint 0,5 másodpercre van szükség ahhoz, hogy elsőre észrevegyék a borító fotót, a fal jobb oldalához pedig már 3,5 másodperc, a balhoz 5 másodperc kell.

Több figyelem irányul a lájkok számára. Érdekes felfedezés, hogy miután a felső sávba költöztette a Facebook az olyan információkat, mint a rajongók száma, az események, vagy az appok, jobban megnézik őket, mint amikor még az oldalsávban voltak. Míg a borítófotót átlag 6 másodpercig böngészik, addig az inforámciós sávot 3 másodpercig, ami igencsak kiemelkedő a többi elem szemlélődési-idejéhez viszonyítva.

És végül arra is rámutattak a kutatás készítői, hogy nagyobb sikert lehet elérni az olyan fotókkal, amelyeken emberek, arcok láthatóak, hiszen ezeket tovább és jobban megvizsgálják a látogatók.

Forrás: Social Times/Mashable
Még több eye-tracking vizsgálati eredmény a Facebookról a Mashable oldalán (angolul).

1 megjegyzés:

thereal írta...

az de komoly :O

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.