A socialdialy.com számolt be a Social Media Link egy nem reprezentatív online felméréséről, melynek keretében több mint 10000 közösségi oldal használót kérdeztek meg.
Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a válaszadók nagyságrendekkel jobban megbíznak a közösségi oldalakon olvasott termék- és márka ajánlásokban, mint bármilyen hagyományos felületen látott reklámban.
Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a válaszadók nagyságrendekkel jobban megbíznak a közösségi oldalakon olvasott termék- és márka ajánlásokban, mint bármilyen hagyományos felületen látott reklámban.
Néhány adat az infografikáról (ezen nem csak a Social Media Link saját kutatásának eredményei láthatók, de ezekre itt nem térek ki):
- A megkérdezettek 68 százaléka bízik a Facebookon olvasott
ajánlásokban. Ez az arány blogoknál és a kereskedők weboldalain 63%, a Pinterestnél 56%, a
YouTube-nál 51%, a Twitternél és a Google Plusnál pedig 41%.- Legjobban a háztartási termékekkel, szépségápolással, elektronikai cikkekkel és éttermekkel kapcsolatos ajánlásokban bíznak.
- A válaszadók 78 százaléka azért osztotta meg a tapasztalatait online egy termékkel vagy egy szolgáltatással kapcsolatban, mert elégedett volt, 47% azért mert nem volt elégedett. 43% ezzel szeretett volna másoknak is segíteni, 46%, pedig azért írta meg tapasztalatait, mert szereti véleményét megosztani másokkal.
- A felmérésben résztvevők 77 százalékát nem akadályozza meg a vásárlásban, ha csak tíznél kevesebb visszajelzés született az adott termékkel kapcsolatban.
- A legtöbben a család és a közeli barátok ajánlására vásárolnak meg valamit, de a válaszadók 58 százalékára vannak hatással a szakértői cikkek, 54 százalékára a webshopokon olvasható visszajelzésekben, 42 százalékára a kevésbé közeli ismerősök véleménye, 39 százalékra a bloggerek ajánlásai, és 11 százalékra a celebeké.
- A válaszadók 40 százaléka a személyes történetek és tapasztalatok látja legszívesebben egy-egy termékről szóló beszámolóban, 34% értékeli a pro és kontra érvek listáját, 15% az értékelő skálákat (csillagokat).
- A megkérdezetteket nem különösen zavarja, ha a barát, családtag vagy blogger egy ajándékba kapott termék alapján alkotott véleményt (86% illetve76% mondta, hogy ez nem jelent gondot). A kérdezettek 68%-a azt sem bánja, ha egy barát vagy családtag pénzt kap a véleményéért, ugyanakkor a fizetett blogerekkel kapcsolatban már csak 45% nyilatkozott így.
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
További kutatási eredmények, érdekességek Magyarországról és a világról a ZIPP.hu-n
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.