A világ leggazdagabb országai (2014) Gyerekvállalás az EU országaiban: szabadságok és járandóságok - infografika Infografika a 0-8 éves gyermekek médiafogyasztási szokásairól Mámor és Instagram - infografika

Megosztás

2013. dec. 16.

Fogyasztói vélemények, ajánlások jelentősége - infografika

A socialdialy.com számolt be a Social Media Link egy nem reprezentatív online felméréséről, melynek keretében  több mint 10000 közösségi oldal használót kérdeztek meg.
Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a válaszadók nagyságrendekkel jobban megbíznak a közösségi oldalakon olvasott termék- és márka ajánlásokban, mint bármilyen hagyományos felületen látott reklámban.
Néhány adat az infografikáról (ezen nem csak a Social Media Link saját kutatásának eredményei láthatók, de ezekre itt nem térek ki):
- A megkérdezettek 68 százaléka bízik a Facebookon olvasott ajánlásokban. Ez az arány blogoknál és a kereskedők weboldalain 63%, a Pinterestnél 56%, a YouTube-nál 51%, a Twitternél és a Google Plusnál pedig 41%.
- Legjobban a háztartási termékekkel, szépségápolással, elektronikai cikkekkel és éttermekkel kapcsolatos ajánlásokban bíznak.
- A válaszadók 78 százaléka azért osztotta meg a tapasztalatait online egy termékkel vagy egy szolgáltatással kapcsolatban, mert elégedett volt, 47% azért mert nem volt elégedett. 43% ezzel szeretett volna másoknak is segíteni, 46%, pedig azért írta meg tapasztalatait, mert szereti véleményét megosztani másokkal.
- A felmérésben résztvevők 77 százalékát nem akadályozza meg a vásárlásban, ha csak tíznél kevesebb visszajelzés született az adott termékkel kapcsolatban.
- A legtöbben a család és a közeli barátok ajánlására vásárolnak meg valamit, de a válaszadók 58 százalékára vannak hatással a szakértői cikkek, 54 százalékára a webshopokon olvasható visszajelzésekben, 42 százalékára a kevésbé közeli ismerősök véleménye, 39 százalékra a bloggerek ajánlásai, és 11 százalékra a celebeké.
- A válaszadók 40 százaléka a személyes történetek és tapasztalatok látja legszívesebben egy-egy termékről szóló beszámolóban, 34% értékeli a pro és kontra érvek listáját, 15% az értékelő skálákat (csillagokat).
- A megkérdezetteket nem különösen zavarja, ha a barát, családtag vagy blogger egy ajándékba kapott termék alapján alkotott véleményt (86% illetve76% mondta, hogy ez nem jelent gondot). A kérdezettek 68%-a azt sem bánja, ha egy barát vagy családtag pénzt kap a véleményéért, ugyanakkor a fizetett blogerekkel kapcsolatban már csak 45% nyilatkozott így.
Forrás: http://hu.socialdaily.com/articles/2013/12/11/infografika-megbizunk-a-kozossegi-oldalakon-olvasott-termekajanlasokban és http://socialmedialink.co/social-recommendation-index-infographic/

Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás

További kutatási eredmények, érdekességek Magyarországról és a világról a ZIPP.hu-n

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.