A világ leggazdagabb országai (2014) Gyerekvállalás az EU országaiban: szabadságok és járandóságok - infografika Infografika a 0-8 éves gyermekek médiafogyasztási szokásairól Mámor és Instagram - infografika

Megosztás

2012. júl. 8.

Magyarok a közösségi oldalakon

A Social Times utána járt, pontosan milyen mértékben használják a magyarok a közösségi oldalakat.

Kíváncsiak voltak, mennyire vannak jelen a magyarok a közösségi oldalakon, ezért megkeresték a különböző hálózatok illetékeseit, hogy adatokat kérjenek tőlük. Ahonnan nem kaptak hivatalos információt, ott a Google Hirdetéstervezőjét hívták segítségül. 

Dobogósok: Facebook, Youtube és az iwiw

Hivatalosan, a Facebook-on 3,965,100 aktív magyar felhasználó van, azaz ennyien jelentkeztek be egy hónapban. Második helyre a Youtube került, ahol nagyjából 4,2 millió aktív magyar felhasználó van jelen. A Google sajtórészlege elzárkózott az országspecifikus adatok közlésétől, de továbbították a Gemius kutatását, miszerint hazánkból 2,7 millió egyedi látogató van a 18-49-es korcsoportban. Tehát a teljes lakosságra nézve a 4,2 millió reális adatnak tűnik tekintettel arra, hogy a Google Hirdetéstervezője nem az oldalak analitikája alapján működik, hanem a sütik elhelyezése alapján becsüli a forgalmakat. Harmadik helyen tartja magát az iwiw, már amennyiben összevethető a Youtube-bal. Az oldal ügyvezetőjétől, Kovács Gergelytől azt az információt kapták, hogy 4,6 millió regisztrált magyar felhasználójuk van, és ezekből 2,25 millió aktív. A Google grafikonjai szerint folyamatos csökkenést mutat bejelentkezések száma.

Meglepő adatok: Netlog, Badoo 

Meglepő lehet a Netlog hivatalosan küldött 1,32 milliós regisztrált magyar felhasználóra küldött száma, ahogyan a Hírdetéstervező által 510 ezerre becsült aktív magyar badoo-s bázis is. A Badoo egyébként bár országunkra vonatkozó adatokat nem kívánt biztosítani, elküldte, hogy a világon 153 millió felhasználóval rendelkezik összesen. Így tett a Twitter is, akiknek világszinten 140 millió felhasználójuk van. Az Instagramnál olyan alacsony a felhasználók száma, hogy a Hirdetéstervező meg sem jeleníti, a Pinterest pedig nem adta meg a kért információkat, ahogyan a Google Plus sem. Érdekességként feltűnt, hogy a Hirdetéstervezőben minden Google domainhoz tartozó adat le van tiltva. A Facebook és a LinkedIn adatait a Social Times oldalán lehet követni heti frissítéssel, az adatokat a két rendszer hirdetéskezelő felülete biztosítja. Ezt kihasználva megnézhették, hogy a Google becslései igen pontosak, hiszen 10+ százalékban térnek el a pontos adatoktól.

Magyar adatok


Hivatalos adatok  Google Hirdetéstervező
# Site Összes felhasználó Aktív felhasználók Aktív felhasználók Átl. eltöltött idő
1 Facebook - 3 965 100 4,7 millió 21:10
2 Youtube - - 4,2 millió 15:40
3 iwiw 4,6 millió 2,25 millió 2,4 millió 08:40
4 Wikipedia - - 1,8 millió 06:40
5 Badoo - - 510 ezer 14:20
6 Twitter - - 320 ezer 08:00
7 Netlog 1,32 millió - 320 ezer 11:50
8 Tumblr - - 240 ezer 12:00
9 LinkedIn - 233 871 200 ezer 07:20
10 Flickr - - 200 ezer 06:40
11 Pinterest - - 69 ezer 09:40
12 Foursquare - - 33 ezer 06:00
13 Google + - - - -
14 Instagram - - - -

A táblázat a hivatalos és a Hirdetésszervezőből kinyert adatokat egyaránt tartalmazza. Megjelenik benne az összes regisztrált felhasználó, valamint a havonta aktív felhasználók száma, és az, hogy átlagosan hány percet töltenek a magyarok az oldalakon. A sorrendet a Hirdetéstervező havonta aktív felhasználókra vonatkozó adatai alapján állították fel. Ezek az adatok 2012 májusra vonatkoznak

Nemzetközi adatok 

A magyar adatok mellett viszonyításként fontosnak találták megnézni a külföldi adatokat is. Itt a havi bejelentkezések, az egyedi látogatók, és az oldalletöltések száma látható a következő táblázatban. 


# Site Havi bejelentkezések száma Havi egyedi látogatók Oldalletöltések
1 Facebook 4,9 milliárd 980 millió 910 milliárd
2 Youtube 3,6 milliárd 870 millió 110 milliárd
3 iwiw - - -
4 Wikipedia 1,2 milliárd 410 millió 7,1 milliárd
5 Badoo 120 millió 45 millió 5,8 milliárd
6 Twitter 490 millió 170 millió 10 milliárd
7 Netlog 26 millió 12 millió 890 millió
8 Tumblr 150 millió 50 millió 18 milliárd
9 LinkedIn 250 millió 97 millió 2,7 milliárd
10 Flickr 120 millió 49 millió 1,5 milliárd
11 Pinterest 110 millió 37 millió 1,9 milliárd
12 Foursquare 18 millió 7,5 millió 61 millió
13 Google + - - -
14 Instagram - 1,8 millió 13 millió

Itt a Hirdetéstervező becsléseire támaszkodtak.  Minden forgalomstatisztikai adat, amit a Google Hirdetéstervezőből nyertek, becsléssel jön létre, a Google hivatalos közlése alapján. A havi egyedi látogatószám azon személyek ismétlődést nem tartalmazó becsült száma, akik felkeresnek egy webhelyet egy adott hónapban. 

Forrás: Social Times, az adatok a cégek közleményéből, illetve a Google Ad Planner rendszerből származnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.