A kreativ.hu cikkében egy a marketingesek megítéléséről szóló kutatás eredményét ismertette - a válaszadókban kialakult kép nem éppen hízelgő a szakmára nézve.
Az Adobe ezerfős mintán végzett kutatást az Edelman Berland kutatócég
segítségével, amiben arra keresték a választ, mennyire értékelik az
emberek (és maguk az érintettek) a marketingesek és a reklámszakemberek
munkáját - írja az Advertising Age. A megkérdezettek háromnegyede 18 év feletti fogyasztó, a maradék pedig a fent említett szakmákban dolgozó szakember.
A válaszadók túlnyomó többsége úgy gondolja, a marketing nagyon
fontos az üzlet szempontjából, és hatékonyságát sem vitatják: 90
százalékuk tartja úgy, hogy stratégiai fontossága van, ugyancsak 90
százalék szerint pedig elsőrendű fontosságú.
A probléma azonban akkor kezdődik, amikor a marketing társadalmi
hasznosságáról kérdezték a résztvevőket, ugyanis csak 13 százalék
gondolta úgy, hogy a marketing nyújt valamit a közösségnek. Az eredmény
annak tükrében még lehangolóbb, hogy a bankár- (32 százalék) és a
politikusi pályát (18 százalék) is hasznosabbnak tartják, mint a
marketinget, ami a színészi pályával van egy szinten ezen a téren. Az
egyetlen munkakör, ami még a marketingesnél is alacsonyabb presztízzsel
bír, a pr-szakemberé, esetükben 11 százalék, a már említett
szakmabelieknek pedig 35 százaléka gondolta úgy, hogy társadalmilag
értékes munkáról van szó.
Forrás: Advertising Age/kreativ.hu
Szerzői jogok és a korrekt információ-felhasználás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.